Säljteknik - Podcast - Mötesbokning till avslut

I de här podcasts kommer vi att publicera smakprov på vår säljteknik ”Att coacha kunden till köp” . Det innebär att du kommer att kunna sälja mer och bättre utan att du känner dig eller uppfattas som en ”krängare” Vår säljteknik utgår från att ställa frågor. Men int bara frågor om kundens behov. Utan andra typer av frågor också som till exempel frågor vars svar vägleder oss att göra bättre kundpresentationer och flera avslut. Men det kan du lyssna mer om i vår podd.

  • Boka flera och bättre kundmöten utan att du ”tränger dig på ”
  • Ta fram bättre inledningar för telefonförsäljning
  • Hantera invändningar som skapar intresse hos kunden
  • Intervjua kunden och anpassa din säljteknik
  • Vad får dig att mentalt att vaja sälja mera
  • Få innovative tips om hur du presenterar produkter och tjänster
  • Ta fram felar och bättre avslutningsfrågor

Säljteknik - Med Christian Nilsson och Göran Vernersson

CHRISTIAN NILSSON är försäljningschef för GodEls telemarketingavdelning med 15 telefonsäljare. Han har jobbat med med försäljning i 16 år och är utbildad personalvetare.  Under de senaste åren har Christian jobbat och utbildat i  säljcoachens metodik ”Att coacha kunden till köp”

GÖRAN VERNERSSON, tidigare  försäljningschef i 8 olika branscher och är idag utbildare på Säljcoachen och har säljkurser för ca 50- 100 säljare i månaden allt ifrån grundkurser till KAM kurser och företagsanpassade säljutbildningar för alla branscher

Företagsanpassade säljutbildningar

Effektiv mötesbokning utan att vara "för på"

Att boka nykundsmöten och sälja i telefon är en ofta en viktig del i säljarbetet. I det är avsnittet får du lära dig att göra det på 3 olika sätt. Metodiken är att med hjälp av frågor skapa intresse och förtroende. Utan att prata för mycket vilket är den största risken att vi säljare gör.

  • Lyssna och få ny inspiration
  • Teset och prova nya inledningar
  • Gör en samtalsmall

Hantera invändningar med säljargument

Säljtekniken är  att bekräfta kunden på olika sätt och försöka vända samtalet med hjälp av säljargument som formuleras som frågor.I det här avsnittet får du ta del av hur vi går tillväga för att hantera  invändningar som till exempel:

  • Vi har redan en leverantör
  • Inte just nu
  • Inget behov

Intervjua kunden för bättre presentationer

Genom att intervjua kunden innan du gör din presentation kommer du att få ett mycket bättre kundmöte. Speciellt vid nyförsäljning! Kunden eller det prospect som du träffar kommer att bli mer delaktig och mycket mera intresserad av dina produkter och tjänster när du  frågor om:

  • Förväntningar på mötet
  • Kunskap och erfarenheter
  • Konkurrensen

Så får du flera vänner och säljer bättre

Vi är ju samma personer i våra privatliv och i våra säljjobb.  För att visa hur vi skapar förtroende och intresse hos kunden kommer vi att prata om att relationer i vår vardag för att sedan jämföra det med vårt sätt att kommunicera som säljare. I det här avsnittet tar vi upp:

  • Hur  du skapar bättre relationer i ditt privatliv
  • och använda den kunskapen i din säljroll
  • men utan att bli privat eller ”krängig”