Säljutbildning i Stockholm

Säljutbildning i Stockholm

Säljutbildning i Stockholm för alla branscher

Den här säljutbildningen är unik i sitt slag i Stockholm.  Väldigt enkel och väldigt effektiv. Inga krångliga modeller. Deltagarna förbluffas ofta över av att säljutbildningen ger resultat redan vid först samtalet eller första säljmötet. I genomsnitt ökar de flesta sin försäljning med ca 30 % efter avslutad utbildning.

Säljutbildning Del 1. Att sälja – inte ”kränga”

I dagen samhälle vill nästan ingen som arbetar med försäljning kalla sig säljare på grund av den låga status som säljyrket har. Istället kallas säljare ombud, rådgivare eller konsulter. Varför är det så? Förklaringen är att säljarna ”kränger” utan hänsyn till kunden genom att prata för mycket och lyssna för lite. Med hjälp av min säljutbildning blir dina säljare och ”hjälpare” istället för krängare.

Säljutbildning Del 2. Inledning – frågor – avslut

Den här delen av säljutbildningen kommer att tillföra en ny dimension i er försäljning. Här är några exempel som gör den här säljutbildningen unik:

  • förbered aldrig ett kundbesök
  • bemöt inte invändningar
  • gör inte samtalsmanus
  • avsluta samtalet vid ett nej

Säljutbildningen är fokuserad på:

  1. Inledning – hur får man förtroende och intresse att lyssna vidare.
  2. Frågor – med rätt frågor ökar försäljningen med 30 %.
  3. Avslut – öka avsluten och sparar tid.

Säljutbildning Del 3. Skräddarsydd säljutbildning

Under säljutbildningen kommer vi att anpassa och skräddarsy inledning, frågor och avslut för varje företag och för varje enskild säljare. Det innebär att de redan nästa dag kan börja använda den nya tekniken och omedelbart öka sin försäljning.

Merförsäljning – behov och relationer

Merförsäljning handlar i första hand inte om att sälja i ordets rätta bemärkelse, det handlar om att hjälpa kunden att köpa. Inte bara genom att sälja och leverera det de vill ha, utan det de behöver. Det ligger enorma värden och fördelar i att i alla lägen försöka skapa merförsäljning utan att kunden upplever att säljaren har krängt och inte tagit hänsyn till hans eller hennes behov.

Några av våra kunder